۱۱ ایده تولید محتوا که مخاطبان را به سمت شما سرازیر می‌کند
نوشته شده توسط : ساحل

۲۰ ایده فرآوری محتوا که بازدیدکنندگان را به سایت شما سرازیر می‌کند
۰
اشتراک‌گذاری
اگر اینترنت نقش مهمی در بازاریابی‌ کسب‌وکارتان دارد، تهیهٔ محتوای باکیفیت مسئلهٔ مهمی برای شماست. حتما برایتان قبل آمده که در مقابل صفحهٔ رایانه یا درحالی‌که به صفحهٔ اینستاگرام در گوشی موبایل خیره شده‌اید، نتوانید چیزی برای نگارش پیدا کنید؛ ذهن‌تان قفل شده و برای یافتن موضوعی جذاب تقلا می‌کنید. اگر این تجربه‌ای آشنا برای شماست، این مطلب را از دست ندهید.

 

حتما بخوانید:
۷ روش فرآوری محتوای با کیفیت
سئو یا بازاریابی محتوایی؛ چطور هر دو را مقارن استاد شویم؟
۴ فرمول فرآوری درونمایه برای کارایی گذاری و جذب مخاطب
در کسب‌وکارهایی که از محتوا برای جلب مخاطب و درگیر کردن مشتریان نهفته کاربرد می‌شود، خلق یا شناسایی ایده‌های نو و جذاب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. من سالانه بیش از ۱۰۰ نوشتار با میانه ۱۵۰۰ واژه در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون می‌نویسم. در این میانی به‌تجربه، نکاتی را آموخته‌ام که اکنون آنها را با شما در میانی می‌گذارم. این شما و این ۱۱ نکتهٔ راه‌گشا برای نوشتن و تولید محتوا.

۱. ببینید «الان چه چیزی خیلی داغ است»
دست‌اندرکاران صنعت شما، اکنون از چه می‌گویند و به‌دنبال چه اخباری هستند؟ این روزها سوژه داغ صنعت شما چیست؟ با شناسایی روندها و موضوعات موردتوجه در صنعت مربوط، به گمان کردن بسیار سوژه جذابی برای نگارش پیدا می‌کنید.

اگر نمی‌توانید با اطمینان روندها را معرفی کنید، نگاهی به BuzzSumo.com بیندازید. با تایپ کردن موضوع در این سایت، فهرستی از مطالبی که بیشترین به‌هم‌رسانی را در بازار قصد شما داشته‌اند، به شما ارائه می‌شود.

۲. چیزی را به مخاطبان آموزش دهید
چند ایده تولید محتوا

یکی از روش‌هایی که به روان کردن جنبش انگشتان‌تان روی صفحه کلید کمک می‌کند، نوشتن برای تعلیم کاری‌ست که به‌خوبی بلدید. این کاری ساده است؛ کافی‌ست انگاشت کنید دوستی از شما دراین‌باره ارشاد خواسته است. چهارچوب و گام‌های انجام کار را مشخص کنید، خواهید دید که در زمانی کوتاهی به محتوایی جذاب می‌رسید.

علاوه بر این، خوب است بدانید مقاله‌ها و مطالب با موضوع «چطور …» معمولا جایگاه نکوداشتن در رتبه‌بندی گوگل دارند، زیرا افراد زیادی از این موتور جست‌وجو برای یادگیری دربارهٔ سوژه یا فعالیتی خاص کاربرد می‌کنند.

۳. از رقبا کش بروید
بی‌تردید منظورم این نیست که محتوای رقیب را کلمه به واژه کپی کنید. ولی خواستن محتوای برترین رقبا، روشی مؤثر برای دست‌یابی به ایده‌های جدید است. برای نمونه، با نگاهی به Moz.com ممکن است متوجه مقاله‌ای با عنوان «حواس‌تان باشد؛ گوگل جدید در راه است» شوید. با خواستن این مطلب شاید بخواهید دربارهٔ این بنویسید که «گوگل تغییر کرده است، حواس‌تان باشد از کاروان جا نمانید».

۴. سایت‌ها و بلاگ‌های صنعت را بخوانید
در اغلب صنایع، سایت‌ها یا انجمن‌های مجازی شناخته‌شده‌ای هستی دارند که کاربران در آنها به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. موضوعات پرطرفدار که بحث پیرامون آنها زیاد است و اغلب هم‌رسانی می‌شوند، ایده‌های نکویی برای نگارش به شما می‌دهند.

۵. دنباله‌ای برای مطالب پرطرفدار اسبق بنویسید
دنباله نویسی ایده فرآوری درونمایه است

از هالیوود آموزه بگیرید؛ دنباله‌سازی کنید.

نگاهی به مطالب و مقاله‌های چند سال ماضی بیندازید. معمولا چند تایی از آنها با ناسازگاری به جایگاه بالاتری در وسط مخاطبان دست یافته‌اند. از موفقیت آنها سهم بگیرید و ادامه‌ای برای آنها بنویسید.

۶. از ابزارهای معرفی کلمهٔ کلیدی استفاده کنید
هیچ کس دلش نمی‌خواهد چیزی بنویسید که خوانده نشود. می‌توانید از چیزی بنویسید که همین اکنون هم آدم‌های زیادی به‌دنبال اطلاعاتی دربارهٔ آن هستند.

یکی از بهترین ابزارها برای معرفی این موضوعات، «کی‌ورد پلنر» (keyword planner) است. این افزار مناسب‌ترین کلمه‌های کلیدی برای جست‌وجو در زمینه‌ای ویژه را معرفی می‌کند. در کی‌ورد پلنر گوگل به فهرستی از موضوعات پیوسته دست می‌یابید. همچنین با توجه به تعداد جست‌وجوی ماهانهٔ عبارت‌های مختلف، متوجه می‌شوید موضوعات گوناگون چقدر موردتوجه و پرطرفدار هستند.

۷. دربارهٔ اشتباهات بزرگ‌تان بنویسید
همهٔ ما اشتباه می‌کنیم. اگرچه گوشزد و صحبت دربارهٔ آنها شدنی است برایمان خوشایند نباشد، اما این اشتباهات موضوعات جذابی برای خوانندگان ما هستند. غرور را کنار بگذارید و با نوشتن از اشتباهات‌تان به سایرین کمک کنید الی از اشتباهات مشابه دوری کنند.

۸. با آدم‌های کامیاب مصاحبه کنید
به عنوان ایده فرآوری محتوا به مصاحبه با آدم ها اندیشه کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌های تهیهٔ محتوا، مصاحبه با افراد از طریق ایمیل و انتشار پاسخ‌های آنهاست. کافی‌ست فردی کارشناس و اثرگذار را در صنعت مربوطه پیدا کنید و به‌وسیلهٔ ایمیل (یا تماس تلفنی و ضبط مکالمه) با او مصاحبه کنید. بعد از نوشتن مقدمه‌‌ای دوبندی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها را بیاورید.

۹. برای کتاب‌ها نقد بنویسید یا آنها را چکیده کنید
در چند وقت بازپسین چه کتاب جذابی خوانده‌اید؟ چرا خلاصه‌ای از آن را به سایرین ارائه نمی‌کنید؟ همچنین می‌توانید نقدی برای آن بنویسید. نقد کتاب نه‌تنها به جذب بیننده اغلب برای کتاب کمک می‌کند بلکه به‌وسیلهٔ آن شما مخاطبان‌تان را با چیزی آشنا می‌کنید که تأثیر احتشام در زندگی‌تان داشته است.

۱۰. مقاله‌ای در رد مقاله‌ای دیگر بنویسید
حتما برایتان قبل آمده که مطلبی بخوانید که به‌تمامی با آن مخالف بوده‌اید. این پرماسیدن را با مخاطبان‌تان در میانی بگذارید. مقاله‌ای بنوسید که از زاویهٔ دید مخالف به جستار مقالهٔ موردبحث می‌پردازد.

البته باید این موضوع را به نویسندهٔ مقالهٔ اصلی آگاهی دهید. اگر در مقاله‌تان لحنی محترمانه داشته باشید، شدنی است گفت‌وگو و بده‌بستان‌های جذابی در نظرات کاربران شکل بگیرد.

۱۱. فهرست‌مقاله جاسازی کنید
مجله‌های ردیف‌شده در قفسه‌های دکه‌های روزنامه‌فروشی و وبلاگ‌های شناخته‌شده در BuzzSumo.com یک نقطهٔ مشترک دارند: فهرست‌ها.

 ایده جذاب برای تولید محتوا

مطالبی که در قالب لیست جاسازی می‌شوند و این روزها آنها را «فهرست‌مقاله» (listicles) می‌نامند رایج‌ترین نوع درونمایه در سایت‌ها و وبلاگ‌ها هستند. این فرمایش انگیزه ساده‌ای دارد؛ خوانندگان آنها را برادر دارند. تهیهٔ فهرست‌مقاله‌ ساده است و از طرف دیگر احضار آن هم راحت است.

دفعهٔ بعد که برای نوشتن آماده می‌شوید، فهرستی از عنوان‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد تعبيه کنید. سپس چند جمله‌ای برای هر عنوان بنویسید. در سررسید کوتاهی، مطلبی ۱۰۰۰ کلمه‌ای پیش‌رویتان حاضر است. درست مثل کاری که من برای این مطلب کردم!

اکنون بهانه‌ای برای خیره ابقاء به صفحهٔ رایانه ندارید. یکی از این ۱۱ ایده را برگزیدن و کار را آغاز کنید. باورداشت کنید آسان‌تر متعلق به چیزی‌ست که فکر می‌کنید.





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: